Langkau ke kandungan utama

Kinsteel


Is it a rebuilding process after a bad damages. Check on this stock. Is this stock recovering? This company has a strong fundamental. So........now I start to follow. Yes, market volume is there. Market will be hot, but only for this week. Probably, because of the price speculation on plantation stocks. Probably, this is for the election at Kuala Terenganu.

If we see profits, immediately take it.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

TopGlove

Hi guys. Time begini nak update sikit tentang movement Top Glove ni. Di bawah Rubber industri bunyi pun tidak berapa menyeronokkkan.  Tak pa, jom kita tengok pengerakan cart nya. Dua minggu sebelum harga turun laju. Volume banyak . Tapi masuk je minggu lepas dia mula naik balik. Cuma sekarang ni soalannya adakah dia strong rebound. Dalam chart tidak ada pattern yang memberi signal Bullish. Apa yg nampak masih belum ada momentum untuk terus naik mencanak. Ada pula Dragon Fly Doji kat situ. Apa tu dragon fly doji?  Nanti saya cerita.

TIME

It could be a starting point fro this stock. May be, it will continue to move up. The immediate target is 0.33. It shows volume today.

Morning Star

 Salam Guys. Seperti yang dijanji. Walau lambat sikit tapi kita mesti tunai. Sumber ilmu jangan disimpan. Kena ditebarkan barulah bercambah supaya mendapat manafaat. Rajah di atas adalah gabungan batang lilin candlestick. Ia berlaku bila ada pergerakan harga saham setiap hari. Gabungan ini diberi nama Morning Star. Bahasa melayunya ialah Bintang Pagi. Biasalah lazimnya waktu pagi ni di sinonimkan dengan segar, tumbuh, naik mencanak, kembang , bermula dan lain-lain lagi.  Biasanya gabungan ini terbentuk bila pergerakan harga yang agak lama menurun sehingga terbentuknya gabungan ini yang memberi signal turning point. Biasalah kan, turun memanjang cemuih la juga. Nak juga naik balik.  So, bila kita follow betul-betul chart yang menurun untuk mencari harga terendah untuk beli, tiba2  terjumpa Morning Star, maka di sinilah nanti kita akan membuat keputusan yang terbaik.   Task, Cuba buka candlestick mana-mana saham Dan cari morning Star. Anda akan faham....betul...